Werkwijze

Vertrouwensband

Onze ambulante begeleiders kunnen door hun culturele sensitiviteit en levenservaring makkelijk een vertrouwensband met de cliënten opbouwen. Ze bieden de cliënten een luisterend oor, en geven erkenning aan hun zorgen en behoeften. Hiermee leggen ze de basis voor de verdere ondersteuning.

Laagdrempelig

Onze werkwijze kenmerkt zich door een laagdrempelige aanpak. Om onze cliënten goed te kunnen ondersteunen proberen wij echt contact met hen te leggen, goed naar ze te luisteren en er voor ze te zijn. Wij bezoeken onze cliënten in hun thuisomgeving op en gaan met hen op pad. Daarnaast zijn wij 24/7 voor ons cliënten telefonisch bereikbaar. Wij helpen onze cliënten bij het oplossen van hun hulpvragen op het gebied van bijvoorbeeld: huisvesting, participatie, gezondheid, gezin & opvoeding, etc.Door onze werkwijze en uitgebreid netwerk in de wijken weet onze doelgroep ons makkelijk te vinden. Vaak komen bewoners bij ons, voordat ze bij het sociaal wijkteam of een andere hulpverlener of verwijzer aankloppen. Wij proberen ze zo goed mogelijk uit te leggen hoe de zorg lokaal geregeld is en waar ze met welke hulpvraag terecht kunnen. Indien nodig ondersteunen wij de cliëten om bij juiste instantie terecht te komen passend bij hun hulpvraag.

Ontmoetingsplek

De sfeer bij ons op kantoor is heel open. Wij beschikken over verschillende ruimtes, waaronder een open keuken, leesruimte en een lounge waar we regelmatig groepsactiviteiten organiseren. Soms wordt er een spontaan of gepland, gezamenlijk gekookt en gegeten. Door het organiseren van deze activiteiten worden de cliënten uit hun sociale isolement gehaald en worden ze in staat gesteld om een sociale netwerk op te bouwen. Daarnaast bieden wij huiswerkbegeleiding, schaaklessen, pianolessen en sportactiviteiten aan de kinderen van onze cliënten.

Verbinden

Verbonden zijn met de vertrouwde omgeving is van essentieel belang voor veel van onze cliënten. Om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de behoefden en wensen van onze cliënten stellen wij samen met hen een sociogram op. Daarnaast zoeken wij samen met onze cliënten naar bestaande voorzieningen die bij kunnen dragen aan hun waardevolle bestaan en het vergroten van hun zelfredzaamheid.

Meer weten?

Voor vragen neem gerust contact met ons op of kom bij ons langs op kantoor. Wij zijn niet laagdrempelig voor onze cliënten, maar ook voor omwonenden, samenwerkingspartners en andere belangstellenden. Dus voel je vooral welkom bij Stichting Voja.

Vanwege een technische storing zijn wij momenteel niet bereikbaar op onze vaste telefoonnummer. Wij verzoeken u vriendelijk ons een mail te sturen. Wij nemen dan spoedig contact met u op.
Voor dringende zaken kunt u bellen naar: +31 6 13 46 70 45 en mailen naar info@stichtingvoja.nl.