Aanbod

Participatie

Samen activiteiten ondernemen brengt mensen tot elkaar. Beperkingen verdwijnen naar de achtergrond. Dit draagt bij aan het zelfvertrouwen, de zelfredzaamheid en het welbevinden van mensen met een beperking. Maar tegelijk ook aan de sociale welzijn en de leefbaarheid, mensen kunnen immers participeren in de samenleving. Wil je ontwikkelen en activiteiten doen waarbij jij je prettig voelt? Wij kunnen jou hierbij helpen!

Wonen

Jij wilt fijn wonen. In een woning waar je jezelf kunt zijn, je veilig voelt en je familie en vrienden graag ontvangt. In een omgeving waar je je thuis voelt. Je kunt op verschillende manieren wonen. In een huis voor jou alleen bijvoorbeeld. In een gebouw waar je wel je eigen woning hebt, maar waar ook anderen wonen. Je kunt ook in een groep wonen. Hoe wil jij wonen? Wij horen graag hoe wij jou het beste kunnen helpen.

Werken & leren

Je wilt graag lekker bezig zijn. Laten zien wat je kunt. Een bijdrage leveren aan de samenleving, op een manier die bij jou past. Creatief, op kantoor, in de buitenlucht of waar dan ook. Als vrijwilliger of met een betaalde baan. Of wil je liever een opleiding volgen om je zelf te ontwikkelen? Wij horen graag hoe wij jou het beste kunnen helpen om jouw talenten te ontwikkelen.

Vrije tijd

In jou vrije tijd wil je graag doen wat jij leuk vindt. Daarbij kan je denken aan: sporten, wandelen, fietsen, muziek maken of gezellig dagje eropuit. Wat vind jij leuk om te doen? Wij horen graag hoe wij jou het beste kunnen helpen bij de invulling van jouw vrijetijdsbesteding.Het kan ook zijn dat je door omstandigheden niet in staat bent om zelf activiteiten te ondernemen. Ook daar kunnen wij jou in begeleiden.Wij kunnen samen met jou kijken waar jou interesses liggen.

Sociaal netwerken

Eenzaamheid is een persoonlijke ervaring: u wilt meer sociale contacten dan u heeft. Of u verwacht meer van uw relaties dan wat u er in de praktijk aan heeft. Bij eenzaamheid hoort vaak een gevoel van teleurstelling en gemis. Sociaal netwerk opbouwen kan ook helpen om makkelijker je weg te vinden in de maatschappij. Je kan door je sociaal netwerk sneller zaken voor elkaar krijgen. Een sociaal netwerk opbouwen is ook niet eenvoudig. Het vereist soms gerichte activiteiten. Wij begeleiden jouw in het bevorderen en onderhouden van je contacten. Zo kijken we samen hoe je contacten kan leggen en of kan opbouwen.

Gezin & opvoeding

Veel ouders lopen op tegen vragen en problemen over de opvoeding van hun kinderen. Vragen over gedrag van jou kind: slaapproblemen, moeite met eten, opstandigheid of juist verlegenheid. Jij bent echt niet de enige die soms niet meer weet hoe nu te handelen. Vooral wanneer de kinderen in de puberteit komen, kunnen ouders er zelfs wel eens wanhopig van worden.Opvoeden is een vaardigheid die je niet op school aangeleerd krijgt. Toch is opvoeden te leren. Vaak helpt het om met anderen van gedachten en ervaring te wisselen. Mocht je problemen ondervinden op het gebied van opvoeding, dan kunnen wij je hierbij helpen.

Gezondheid

We kunnen allemaal weleens wat hulp gebruiken als wij kampen met gezondheidsproblemen. Vooral als je beperkt bent door lichamelijke klachten of een handicap. Bij stichting Voja werken deskundige mensen die je vooruit helpen bij het oplossen van je gezondheidsproblemen.

Materiële dienstverlening

Als je financiële problemen of schulden hebt, overzicht mist of moeite hebt om de maandelijkse lasten te betalen, dan kun je wakker liggen over geld. Kleine financiële problemen kunnen, als ze niet op tijd worden aangepakt snel uit de hand lopen en huishoudens ontregelen.Wij kunnen je helpen om je administratie op orde te krijgen en een voorzieningencheck uitvoeren om te kijken waar je recht op hebt. Ook bieden we budgetcoaching eventueel in combinatie met inkomensbeheer.

Vanwege een technische storing zijn wij momenteel niet bereikbaar op onze vaste telefoonnummer. Wij verzoeken u vriendelijk ons een mail te sturen. Wij nemen dan spoedig contact met u op.
Voor dringende zaken kunt u bellen naar: +31 6 13 46 70 45 en mailen naar info@stichtingvoja.nl.