Begeleidingstraject

• Ondersteuningsplan voorafgaand aan een traject maken de ambulante begeleiders in overleg met de cliënt en de toeleider duidelijke afspraken omtrent de ondersteuning en de te verwachten resultaten. Deze afspraken leggen ze vast in het individueel ondersteuningsplan. In de begeleidingstrajecten richten we ons op volgende leefgebieden:

• Participatie
    • Wonen
    • Werken & Leren
    • Gezin & Opvoeding
    • Gezondheid
    • Sociaal Netwerk
  • In de eerste fase van de begeleidingstrajecten pakken we vaak de praktische hulpvragen op, waarmee veel cliënten bij ons aankloppen. Zo begeleiden we cliënten bij financiële problemen, de zoektocht naar werk & scholing en bieden we ondersteuning op het gebied van wonen. Dit doen we in samenwerking met organisaties als stichting MEE, Jeugdbescherming Rotterdam Rijnmond , Schuldhulpverlening en woningbouwverenigingen. Waar mogelijk introduceren we onze cliënten bij deze instanties en dragen we zaken aan hen over. Praktische hulpvragen bieden ons heel vaak een ingang om het vertrouwen van cliënten te winnen en onderliggende problemen in kaart te brengen. Zo kunnen we tijdig signaleren wat er aan verdere ondersteuning en zorg nodig is en of nader onderzoek is geboden. Indien nodig begeleiden we cliënten in hun gang naar de voor hen relevante hulpverlenende instanties. Desgewenst leggen we uit wat deze hulpverleners doen, gaan we met cliënten mee naar afspraken en bemiddelen we tijdens gesprekken met hulpverleners.
  • Tijdens een ondersteuningstraject werken we nauw samen met andere zorgaanbieders, mensen uit de directe omgeving, organisaties en hulpverleningsinstanties in de stad en de wijk. Naarmate een begeleidingstraject vordert, bouwen we de ondersteuning gefaseerd af en vindt waar nodig overdracht plaats naar samenwerkingspartners. Wij streven ernaar dat onze cliënten uiteindelijk zoveel mogelijk zelf de regie voeren over hun leven, al dan niet met aanvullende ondersteuning van de omgeving, mantelzorgers en professionals.

Vanwege een technische storing zijn wij momenteel niet bereikbaar op onze vaste telefoonnummer. Wij verzoeken u vriendelijk ons een mail te sturen. Wij nemen dan spoedig contact met u op.
Voor dringende zaken kunt u bellen naar: +31 6 13 46 70 45 en mailen naar info@stichtingvoja.nl.