Kwaliteitszorg

De kwaliteit van de aangeboden diensten, staat bij Stichting Voja hoog in het vaandel. Stichting Voja werkt enthousiast aan de weg met kwalitatieve, vernieuwende dienstverlening en een proactieve instelling. Het zijn eigenschappen die we als organisatie hebben en die we ook terugvinden bij onze medewerkers en partners. Wij stellen onze cliënten centraal en doen wat we beloven. Kwaliteit en effectiviteit staan bij al onze activiteiten en diensten voorop. Daarom meten we zelf continu of – en in welke mate – onze aanpak werkt.

De voorwaarden voor het behalen van een goed resultaat zijn:

• Alles door en/of samen met de klant.
    Alles begint bij de wens en behoefte van de klant. Stichting Voja praat en werkt met klanten.
  • Planmatig en doelgericht werken.
    Dat wil zeggen dat we samen met de cliënt een plan maken. Regelmatig checken we of het plan nog werkt, stellen het plan of het einddoel bij en leren van onze ervaringen. Ook op organisatieniveau werken we volgens deze PlanDoCheckAct (PDCA)-cyclus.
  • Professionaliteit en bewust handelen van medewerkers.
    Onze medewerkers zijn gediplomeerde professionals. Zij blijven een loopbaan lang leren van cliënten, van elkaar, van de samenleving en van andere deskundigen. De meeste professionals zijn geregistreerd in het SKJ of BAMW-beroepsregister. Stichting Voja ondersteunt voortdurend leren en scholing van medewerkers en stagiaires.
  • Veiligheid voor iedereen.
    Alleen in een veilige omgeving ontstaat openheid en groei. Stichting Voja waakt voor de veiligheid in gebouwen waar activiteiten plaatsvinden, de veiligheid bij activiteiten buiten, maar ook voor de sociale en psychische veiligheid van mensen.
  • HKZ-certificaat
    De kwaliteit van het werk moet toetsbaar en aantoonbaar zijn. Daarom werken wij volgens landelijke kwaliteitsnormen voor zorg, de HKZ-normen. HKZ staat voor Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorg. Organisaties die aan deze normen voldoen, krijgen het HKZ-certificaat. Dit geeft aan dat de organisatie de cliënt centraal stelt, werkt volgens de Plan-Do-Check-Act(PDCA)-cyclus, voortdurend leert en werkt aan de verbetering van de zorg- en dienstverlening. Het HKZ-certificaat wordt voor drie jaar verleend. Elk jaar vindt een tussentijdse evaluatie plaats door middel van een externe audit. Na drie jaar wordt het certificaat – mits aan alle normen is voldaan – verlengd.

Vanwege een technische storing zijn wij momenteel niet bereikbaar op onze vaste telefoonnummer. Wij verzoeken u vriendelijk ons een mail te sturen. Wij nemen dan spoedig contact met u op.
Voor dringende zaken kunt u bellen naar: +31 6 13 46 70 45 en mailen naar info@stichtingvoja.nl.